گالري تصاوير
گفتگو
پربیننده‌ترین ها
اوقات شرعی

اخبـــار
تقویم نیمسال اول تحصیلی 96-95 دانشگاه جامع علمی کاربردی ابلاغ شد
معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ بخشنامه تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ این دانشگاه به واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت ۸:۲۶

پذيرش دانشجوي کارداني و کارشناسي در دانشگاه جامع علمي کاربردي
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علمي كاربردي، معاون سنجش دانشگاه علمي کاربردي گفت: اين دانشگاه در يک نوبت و براي نيمسال اول و دوم سال تحصيلي 96-95 در دوره‌هاي کارداني و کارشناسي نظام آموزش مهارتي پذيرش دانشجو دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت ۱۲:۵

معاون دانشگاه علمی کاربردی:بیشتر دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازارکار می شوند
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: بیش از 70 تا 80 درصد دانش آموختگان این دانشگاه به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی به شغل مورد نظر خود می رسند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ساعت ۸:۲۰

دکتر فرهادی :اولویت وزارت علوم در برنامه ششم ، مهارت‌‌آموزی ، کارآفرینی و تربیت تکنسین است
نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۴ ساعت ۷:۴۶

سرمایه های اجتماعی و فرهنگی به وضوح در هلال احمر دیده می شود
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در اولین جلسه چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر گفت : سرمایه های اجتماعی، فرهنگی در هلال احمر به وضوح دیده می شود که می توان از آنها در جهت خدمت بی منت به انسان ها استفاده کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت ۸:۵

مقایسه شهریه دانشگاه‌ در ایران و جهان
در ایران یکی از سوال‌های معمول حتی برای آشنایی‌های ساده میزان تحصیلات است. تحصیلات دانشگاهی و به اصطلاح عالیه در ایران جایگاه خاصی برای مردم دارد؛ به‌ طوری که جمله «لیسانسه» یا «فوق‌لیسانس» بدون توجه به رشته دانشگاهی، کارایی آن در جامعه، میزان درآمدزایی و بسیاری از شاخص‌های دیگر به منزله نوعی ارزش تلقی می‌شود اما این ارزش در ایران به چه قیمتی به دست می‌آید.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت ۷:۵۶

به حداقل رسیدن رشته‌های غیرمهارتی
محمدحسین امید، سرپرست دانشگاه علمی - کاربردی با تایید خبر حذف 14 درصد از کدرشته‌های این دانشگاه گفت: «حذف این رشته‌ها مربوط به کدرشته‌هایی است که منطبق با رسالت دانشگاه نبوده‌اند و درنهایت حذف شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت ۱۰:۳۷

نخستین مدرسه هلال کشور به بهره‌برداری می‌رسد
نخستین مدرسه هلال کشور به ‌زودی در شهرستان گنبدکاووس به بهره‌برداری می‌رسد. این مدرسه که به همت آنامحمد آقپور، خیر سرشناس شهرستان گنبدکاووس با زیربنای ١٢٥ مترمربع و اعتبار ٩٧٠‌میلیون ریال ساخته شده، جایگزین کانکس ٢٠متری‌ای خواهد شد که دانش‌آموزان روستای قولجه تپه سال‌ها به‌عنوان مدرسه از آن استفاده می‌کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت ۸:۷

ضرورت تشکیل زیرگروه‌های کارشناسی تدوین برنامه در تمامی معاونت‌ها و سازمان‌ها/ همه دستگاه‌ها برای کمک به مردم سیستان وارد عمل شوند
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر با نگاهی جدید تدوین شده و در اختیار همه کارشناسان صاحب رای قرار خواهد گرفت، بر تشکیل زیرگروه‌های کارشناسی تدوین برنامه در تمامی سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت ۷:۵۷

وزارت علوم به رشته های مهارتی توجه ویژه ای دارد
دکتر امید سرپرست و رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه در هشتمین جلسه شورای تخصصی آموزشی با تاکید بر جایگاه مهم شورای آموزشی دانشگاه ها اظهار داشت: موضوع کارورزی در چارچوب مقررات وزارت علوم، بصورت مناسب و با نظارت گسترده انجام گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۰ ساعت ۸:۱۶

جوانان سرمایه اجتماعی کشور هستند/ بدون شناخت جوانان نمی توان برای آنان برنامه ریزی کرد
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به جوانان به عنوان بزرگ ترین سرمایه اجتماعی کشور گفت: کشور ما با دارا بودن حدود 35 میلیون جوان از سرمایه اجتماعی بزرگی برخوردار است و باید به این سرمایه افتخار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت ۸:۲۰

تدابیر امدادی حوزه‌های آزمون برای حفظ سلامتی داوطلبان در کنکور
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تدابیری برای حضور آمبولانس و نیروهای امدادی برای اطمینان از حفظ سلامت داوطلبان کنکور در حوزه‌های بزرگ برگزاری آزمون سراسری درنظر گرفته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۴ ساعت ۷:۴۰

موفقیت جمعیت در گرو قدرت و حمايت مردمی، داوطلبان و جوانان/ برنامه پنج‌ساله جمعیت، نقطه عطف دوری از روزمرگی و اقدامات سطحی
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که باید ارزش‌های سازمانی سرلوحه تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت قرار گیرد، اظهار کرد: موفقیت جمعیت در سطوح ملی و بین‌المللی با تکیه بر قدرت و حمايت مردمی، داوطلبان و جوانان محقق خواهد شد و تنها با تکیه به مردم می‌توان به قدرتی بالاتر از دولت‌ها در رسیدگی به اهداف بشردوستانه دست یافت و ضرورت دارد به سمت برنامه‌های عمقی، متمایز و حرفه‌ای پيش برويم.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت ۸:۲۰

دانشگاه علمی‌کاربردی اندر خم کوچه دلواپسی
مهر 1371 بود که دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تاسیس شد؛ دانشگاهی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که امروز بیش از هزار مرکز آموزشی را با در برداشتن رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور داراست.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت ۱۰:۲۴

حذف اکثر رشته‌ها از دانشگاه جامع علمی کاربردی
رییس انجمن صنفی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به جلسه اخیر شورای گسترش این دانشگاه که با حضور نمایندگان وزارت علوم تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس نتایج این جلسه و تصمیماتی که تحت تاثیر مدیران قبلی این دانشگاه اتخاذ شده است،اکثر رشته‌ها از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی حذف می‌شوند که این امر ممکن است باعث تعطیلی 50 درصد مراکز این دانشگاه شود.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت ۷:۵۷

خدمت داوطلبانه موجب سلامت معنوی می شود
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمت داوطلبانه موجب سلامت معنوی در افراد می شود، گفت: بخشش و کمک به دیگران ، بخشی از سلامت معنوی افراد است.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت ۱۲:۱۸

ایران رتبه سوم رشد علم را در دنیا کسب کرد
رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام گفت: جمهوري اسلامي ايران در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در پایگاه استنادی آی.اس.آی سومين رشد علمي در دنيا را پس از روسيه و استراليا به خود اختصاص داده است.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۳ ساعت ۷:۵۴

بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت روز جهانی قدس
انتخابﺁﺧﺮﯾﻦ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺭﻣﻀﺎﻥ بعنوان ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻗﺪﺱ، آیتی الهی و ﺣﺮﮐﺘﯽ ﭘﺮﺑﺮﮐﺖ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﺭﺍﯾﺖ معمار کبیر ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡﺧﻤﯿﻨﯽ‏ (ره) آغاز شده ﻭ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﺣﺮﮐتی ﻋﻈﯿﻢ ﻭ ﻭﺣﺪﺕ ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ ﮔﺸﺖ
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۰ ساعت ۷:۵۷

ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی‌حرفه‌ای در هاله‌ای از ابهام
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در حالی طی هفته جاری با حکم وزیر علوم تغییر کرد که زمزمه ادغام این دانشگاه با دانشگاه فنی و حرفه ای را برای چندمین بار تشدید کرده اما بحث و بررسی بر سر ایجاد سازمان ملی مهارت و ادغام مراکز فنی و حرفه ‌ای و دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت ۱۱:۴۷

مسئولیت‌پذیری فردی؛ مکمل مدیریت صحیح در کاهش حوادث انسان‌ ساخت
سیدحمید جمال‌الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر: این‌بار هم حوادث جاده‌ای درکشور فاجعه آفرید و در طی دو روز سربازان و جوانانی از این مرزوبوم در این سوانح جان باختند که بی‌شک هرکدام‌شان می‌توانستند در ساختن آینده این مملکت نقش موثری داشته باشند. متاسفانه این حوادث با همه تلخ‌کامی‌هایش اتفاق افتاد، ولیکن باید دید این قصور و کوتاهی از کجا سرچشمه می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت ۷:۴۵