تاریخ: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
تاکید وزیر علوم بر حضور حداکثری دانشگاهیان در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی
وزیر علوم گفت: جامعه علمي و دانشگاهی کشور ضمن حضور حداکثری و موثر خود در مراسم راه پیمایی 22 بهمن ماه ، همچون گذشته بر پیوند عمیق خود با آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی تاکید خواهد كرد
وزیر علوم گفت: جامعه علمي و دانشگاهی کشور ضمن حضور حداکثری و موثر خود در  مراسم راه پیمایی 22 بهمن ماه ، همچون گذشته  بر پیوند عمیق خود  با آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی تاکید  خواهد كرد 
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،  دکتر محمد فرهادی در جلسه شورای معاونان این وزارت ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تعیین کننده داشتند و در تثبیت و تداوم عزت مندانه نظام جمهوری اسلامی ایران  نیز نقش مهمی به عهده  دارند.
وی افزود: انقلاب اسلامی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور برکات زیادی داشته است  و  در پرتو  نظام جمهوری اسلامی ، زمینه های بروز اندیشه های خلاق  فراهم شد  و  خودباوری و  استقلال طلبی که از اندیشه های اصیل انقلاب اسلامی است موجب شد تا  دانشگاهیان با اقتدار  علمی ناشی از دستاوردهای علمی و پژوهشی خود  در مسیر اقتدار ملی ایران اسلامی گامهای استواری بردارند.
دکتر فرهادی گفت: انقلاب اسلامی نه تنها جایگاه علمی ایران اسلامی را به ترازهای جهانی ارتقا داد بلکه با تکیه  بر دانش بومی ، به توسعه دانش بنیان در عرصه های مختلف صنعت،کشاورزی و خدمات  بویژه در فناوریهای نوین سرعتی مضاعف بخشید.
وزیر علوم در اشاره ای به دستاوردهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  به برکت انقلاب اسلامی آموزش عالی در سراسر کشور گسترده شده است و امروزه جمعیت نزدیک 4/6 میلیونی دانشجویان کشور نشان از رشد بیش از 25 برابری نسبت به سال پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
وی افزود: قرار گرفتن 13 دانشگاه ایرانی در فهرست دانشگاههای برتر و تاثيرگذار  دنیا در طبقه بندي جهاني لايدن و رتبه اول علم و فناوری  در بین کشورهای اسلامی و افرایش سهم کشور از  تولید علم جهان از یک صدم درصد در سال 1357 به بیش از یک و نیم درصد در سال 1394 و افزایش تعداد مقالات علمی در نمایه ISI از 670 مقاله علمی به 31هزار مقاله علمی در همین بازه زمانی تنها بخشی از تاثیر مثبت استقرار نظام اسلامی در توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.