امروز: ۱۴۰۳/۱۰/۱
پیام
همه
عکس
فیلم
صوت
صفحه اصلی
اساتید
آموزش و پروهش
آموزش عالی
کاردانی
مدیریت امداد و سوانح
سرفصل
امداد و نجات شهری
سرفصل
دارویاری و خدمات سلامت
سرفصل
کارشناسی
مدیریت امداد و سوانح طبیعی
سرفصل
مدیریت امداد و سوانح غیر طبیعی
سرفصل
مدیریت عملیات امداد و نجات
سرفصل
آموزش ضمن خدمت
آموزش همگانی
اخبـــار
درباره ما
رشته های تحصیلی ارائه شده
معرفی مرکز
کتابخانه
عناوین کتب چاپ شده هلال احمر
گالری عکس
گالری تصاویر
عضویت و تماس
عضویت
ورود به سایت
ارتباط با ما
پربینندهترین ها
فرم های ثبت نام کارشناسی
فرم های ثبت نام کاردانی
تاریخ ثبتنام در پذیرش دوره كاردانی حرفهای دانشگاه جامع علمی كاربردی مهر ماه سال 1403
تاریخ ثبت نام در پذیرش دوره های كارشناسی حرفهای دانشگاه جامع علمی كاربردی مهر ماه سال 1403
...
گفتگو
رشته های تحصیلی ارائه شده
۱۴۰۰/۵/۲۴
اوقات شرعی
گالري تصاوير
تاريخ:
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان
ساعت
۸:۴۹
کد مطلب:
10254
ناپایداری هرم آموزشی از چالشهای آموزش عالی کشور است
آموزش عالی هر کشور نماد و سمبل توسعه و پیشرفت است؛ پیشرفتی که با توسعه و رشد تحصیلات تکمیلی حاصل خواهد شد. توجه به توسعه و فناوریهای نوین و همسویی با جامعه جهانی برای تبادل اطلاعات علمی هم از ویژگیهای جوامع مدرن و از مطالبات کشورهای در حال توسعه است. در این میان نیازسنجی و برنامهریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دورهها برای پایدارسازی هرم آموزشی بیش از گذشته احساس میشود؛ چراکه توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی آموزش عالی را با چالشهای اساسی روبهرو میکند. شاید عدم ارتباط فارغالتحصیلان با بازار کار تنها یکی از این چالشها باشد. موضوعی که معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به آن معتقد است و توسعه ناپایدار هرم آموزشی پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که به نفع آموزش عالی کشور نیست. وحید احمدی که در نشست شورای دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه سخن میگفت بر ضرورت نیازسنجی و برنامهریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دورهها در راستای پایدارسازی هرم آموزشی تاکید کرد و گفت: «توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی از چالشهای آموزش عالی کشور است.»احمدی گفت: «درصد بالایی از دانشجویان باید با زندگی خلاق مانوس شوند و نظام آموزشی به سمتی برود که ارتباط فارغالتحصیلان با بازار کار برقرار شود.»
او ماموریتگرا کردن نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی، تنظیم نظام بودجهای و توازن توزیع اعتبارات را از راههای حصول به اعتدال و پایداری هرم آموزشی عنوان کرد و گفت: «15 درصد بودجه دانشگاهها سهم اعتبارات پژوهشی است و باید در این بخش هزینه شود.» معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، رشد کم درآمدهای اختصاصی را یکی از موانع توسعهیافتگی دانشگاهها دانست و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بینالمللی بهعنوان یکی از اولویتهای وزارت علوم تاکید کرد.
آنطور که او گفته است، فرصتهای مطالعاتی 6ماهه و 9ماهه از طرف وزارت علوم حمایت میشود. احمدی با پیشنهاد یکی از اعضای شورای دانشگاه بیرجند برای ایجاد مرکز فناوریهای نرم و محاسباتی در رشتههای علوم انسانی و علوم کامپیوتر موافقت کرد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعهیافته را مورد تاکید قرار داد.
اشتراک گذاری
نام:
*
پست الکترونیکی:
*
نظر شما:
*
کد امنیتی
عبارت نوشته شده بر روی عکس را تایپ کنید
بلوار شاهد- شاهد 68(ابتدای امام دوست)- مرکز علمی کاربردی هلال احمر- تلفن 36570917 - 36570893
آدرس روي نقشه
treat-lice
#gmap-display .map-generator{max-width: 100%; max-height: 100%; background: none;
صفحه اصلی
اخبـــار
درباره ما
ارتباط با ما
لينك هاي مفيد
صفحه اصلی
درباره ما
اخبار
تماس
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به هلال احمر استان خراسان رضوی می باشد
ac.rcs-khr.ir